Opsætning, spørgsmål og svar

Opsætning, spørgsmål og svar

Brug for hjælp? Kontakt kundeservice

Brug for hjælp? Kontakt kundeservice

SMS


Sådan kommer du i gang

  • Find og tryk på Beskeder
  • Vælg Ny besked/ny sms
  • Skriv modtagerens nummer eller find modtageren i din telefonbog
  • Skriv din besked i tekst feltet
  • Tryk "Send"
  • Du har nu sendt en sms

Du kan vælge at skrive din besked med eller uden ordbog (t9). Du kan se alle de muligheder du har i din mobilmanual.

En sms besked fylder som standard 160 tegn.

Du kan godt skrive en besked der er længere end 160 tegn, du bliver bare opkrævet pr. 160 tegn den fylder.

Så hvis du skriver en besked med 480 tegn, bliver du faktureret for tre sms´er (480/160=3).

Hvis din sms indeholder tegn på tyrkisk, spansk, og andre alfabeter som kyrillisk, arabisk m.m. vil én sms max kunne indeholde 70 tegn.

Du kan finde opsætningsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Når du er i udlandet og sms'er, koster det udlandstakst. Taksten er ofte højere end i Danmark.
Der er forskellige priser, fra land til land. Så husk at tjekke prisen inden du rejser. Se priser her

Når du sender en sms, kan du vælge at få en leveringsrapport. En leveringsrapport, fortæller dig om din sms besked er modtaget. Det er smart, hvis du har en vigtig besked, som du gerne vil vide er blevet modtaget.

For at slå sms rapporter til skal du gå ind under Beskeder - Indstillinger og finde menu punket for sms levering/rapport.

Hvis det er for en enkelt besked kan du også skrive først i beskeden; *t# Et ekstempel: *t# Hej Skat. Husk det er Telia Tirsdag idag. Knuz Ivan

NB: Når du er i udlandet kan det koste dig ekstra, hvis du har leverings rapport slået til.

Indholdstakserede sms-beskeder er tjenester, som betales over din telefonregning, men som typisk er leveret af andre end Telia. Det kan være tjenester som f.eks. sms-billetter der sælges af DSB, afstemning i TV-programmer, som f.eks. X-factor eller download af mobilspil.

Det fremgår af annonceringen af tjenesten eller under selve købet, hvad tjenesten koster. Starter du købet med en sms, betaler du udover tjenestens pris også almindelig sms-takst i henhold til dit abonnement.

Der er flere muligheder for at begrænse brugen af indholdstakserede tjenester.

Sådan spærrer du for indholdstakserede SMS-beskeder:

  • Log på Selvbetjening
  • Vælg Indstillinger
  • Vælg Spærringer og marker. Spær for indholdstakserede sms
  • Klik på Opdatér, når du har ændret indstillinger

Du kan også ringe Telia Kundeservice på 80 40 40 40, så spærrer vi det for dig.

Det er ikke Telia, der udbyder disse produkter, men du er velkommen til at kontakte os, hvis du har oplevet problemer med en tjeneste. Vi vil derefter kontakte udbyderen.

Du kan også selv tage kontakt direkte til udbyderen. Har du generelle spørgsmål til tjenesten, skal du selv kontakte udbyderen.
Liste over udbydere

Har du problemer med at sende sms, kan de skyldes flere ting. Her er en liste med punkter, du skal følge for at få løst problemet. Det er vigtigt at du følger alle punkter.

  • Tjek om der er netværk på din mobil.
  • Sluk og tænd din mobil.
  • Tjek om din mobil har korrekt sms-centralnummer: +45 28187000 (sluk og tænd mobil)
  • Tjek om din mobil har flere sendeprofiler under "SMS Indstillinger", hvis der er mere end en, skal de overflødige slettes. (sluk og tænd mobil)
  • Tjek om den du sender til, har en fuld indbakke. Hvis den er fuld, skal han/hun slette nogle beskeder, før der er plads til din.
  • Har modtager slået spam filter/blokering af sms til på sin mobiltelefon skal det slås fra.
  • Virker stadig ikke? Ring til kundeservice på 80 40 40 40, og giv tre eksempler på sms´er der ikke er modtaget. De må dog max. være tre dage gamle og skal indeholde:
    Modtager nummer:
    Dato:
    Tidspunkt

Hvis du har problemer med at modtage sms, kan det skyldes flere ting. Selve fejlmeldingen skal dog foretages af afsender (altså ikke dig) hos dennes teleudbyder, men der er nogle ting du selv skal tjekke først.

  • Sluk og tænd din mobil.
  • Tjek din dækning i hjørnet af displayet, hvis du har lav dækning, kan sms´en ikke modtages.
  • Tjek om du har slået spam filter/blokering af sms til. Hvis du har det, skal du slå det fra.
  • Kan stadig ikke modtage? Så skal afsender af sms, lave en fejlmelding hos dennes teleudbyder.

MMS


Sådan kommer du i gang

  • Find og tryk på Beskeder.
  • Vælg Ny besked/Ny sms på nogen mobiler kan det fremgå som Ny mms.
  • Skriv modtagernummeret eller find modtagernummeret i din telefonbog.
  • Tryk på indsæt/vedhæft.
  • Vælg det billede du vil sende.
  • Skriv evt. en tekst.
  • Tryk send.
  • Du har nu sendt en mms.
  • Sluk og tænd din mobiltelefon.
  • Tjek din dækning i venstre side af displayet, hvis du har lav dækning, kan mms´en ikke leveres.
  • Tjek om dine mms/internet opsætninger (APN) på din mobiltelefon er korrekte:
    APN: www.mms.mtelia.dk
    MMSC: http://mms.telia.dk
    MMS-Proxy: 193.209.134.131
    MMS Port: 8080
  • Sluk og tænd.

Hvis du er ny kunde eller har fået ny mobiltelefon, skal den sættes op til mms og internet. Se mere under opsætning.

Du kan finde opsætningsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Hvis intet virker, så ring til kundeservice på 80 40 40 40 og oplys følgende:

  • Hvilken mobiltelefon du har (mærke og model).
  • Dit telefon nummer.
  • Det nummer du forsøger at sende til.

Når du er i udlandet er det rart at kunne sende et billede hjem til familie eller venner. Men der er nogle ting du skal huske på, når du vil benytte dig af mms i udlandet.

For at du kan sende en mms i udlandet, skal du være på et netværk, som Telia har aftale med. Det er ikke alle netværk man kan sende mms fra, så det er vigtigt at du tjekker det inden du rejser. Du kan finde de netværksudbydere Telia har aftale med.

En anden ting du også skal huske på er prisen for en mms. Hvis du har fri mms i dit abonnement, er det kun i Danmark, du har altså ikke fri mms i udlandet.
Når du sender en mms fra udlandet kan du blive faktureret for to ting. Den ene er selve mms´en og den anden er data. For at en mms kan sendes afsted skal den have adgang til internettet, data kan være dyrere i udlandet.
Så før du sender en mms i udlandet, skal du have tjekket op på netværksudbydere og priser. Læs mere under udlandspriser

Internet


Internet/data på mobilen, giver dig mulighed for at bruge din mobiltelefons browser til at surfe på nettet med, lige som du gør på din computer.
Du har også mulighed for at hente forskellige app´s (programmer/spil) og sende mms´er.

Du kan også bruge internettet på din mobiltelefon til datadeling.
Datadeling, er når du deler din internet forbindelse fra mobiltelefonen, til andre enheder (såsom mobiltelefoner, tablet og computere). Så du kan altså via delingen, give en enhed der ikke har internet, internet.

Når du bruger internettet på din mobiltelefon, bruger du data. Data bliver målt i megabyte (MB) og gigabyte (GB).
Du kan være lige så længe som du vil på internettet, det eneste der afgør om du kan bruge det, er hvor meget data du har tilbage i dit abonnement. Hvis du har 0 MB tilbage i dit abonnement, bliver du sat ned til en lavere hastighed og det er ikke alle hjemmesider der vil åbne.
Du har mulighed for at tilkøbe mere data, og surfe hurtig videre.

For at kunne gå på 4G nettet, skal din mobils hardware understøtte 4G.

Du kan finde opsætningsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Her er nogle enkle trin, til at få internettet op og køre. Det er vigtig at du følger alle trin:

  • Hvis du er ny kunde eller har fået ny mobiltelefon, skal den sættes op til internet.
  • Sluk og tænd din mobiltelefon.
  • Tjek om din mobiltelefon har slået til flytilstand fra
  • Tjek din dækning, hvis du har lav dækning, kan det være svært at tilgå internettet.
  • Tjek om du har gamle internet opsætninger (APN) på din mobiltelefon, hvis du har det, skal disse slettes, så det kun er Telias APN. Sluk og tænd.
  • Tjek om din internet opsætning, står korrekt:
    APN: www.internet.mtelia.dk
    Brugernavn: (intet) Adgangskode: (intet)

Nulstil din APN (Android):

  • Gå i Menu.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Trådløst og netværk.
  • Vælg Mobiltnetværk.
  • Vælg Navne på adgangspunkt / adgangpunkts navne.
  • Tryk på menu knappen.
  • Vælg Nulstil til Standard.
  • Vælg Telia DK og telefonen konfigurerer sig selv.
  • Åbn en hjemmeside

Nulstill din APN (iOS):

  • Indstillinger – Generelt – Nulstil – Nulstil netværksindstillinger
  • Telefonen genstarter automatisk, og henter selv de oplysninger den har behov for.
  • Åbn en hjemmeside

Nulstill din APN (Windows Phone)

  • Gå under Programmer.
  • Vælg Netværksopsætning.
  • Følg vejledningen på skærmen.
  • Sluk og tænd din mobiltelefon.
  • Åbn en hjemmeside

Virker dette ikke mod alt forventning, skal du ringe til kundeservice på 80 40 40 40.

Hos Telia kan du følge dit dataforbrug på flere måder:

  • Du kan se dit forbrug, med vores Selvbetjenings-app. Så ved du altid hvad du har tilbage.
  • Eller du kan logge på Selvbetjening med dit mobilnummer, og derefter klikke på Inkluderet forbrug.

Du kan ikke få et reelt billede af dit forbrug, ved brug af din mobiltelefons interne datatæller. Den viser ikke korrekt, da din browser og mobil komprimerer indholdet du ser, før det bliver vist.

Skal du til udlandet eller bare ikke ønsker at have internet på din mobiltelefon, kan du vælge at slå det fra.
Du kan slå det til og fra, i indstillingerne på din mobiltelefon.

Du kan også få det slået permanent fra, ved at ringe til kundeservice på
80 40 40 40.
Spærringen af internet, vil blive fjernet, hvis du skifter abonnement. Så det er vigtig at du siger det til konsulenten fra kundeservice, hvis du ringer for at ændre dit abonnement og vil beholde internet spærringen.

Du kan ikke sende mms på din mobil uden adgang til internettet.

Opkald


  • Sluk og tænd mobilen.
  • Tjek om du har slået Flytilstand fra.
  • Tjek din dækning i venstre side af displayet, hvis du har lav dækning, kan du have problemer med at foretage opkald.
  • Hvis det kun er et nummer, du ikke kan ringe til, tjek om personen har spam filter/kalds blokering slået til.
  • Test dit Telia SIM-kort i en anden mobiltelefon, samt test et andet SIM-kort i din mobiltelefon.
    Hvis dit SIM-kort virker i anden mobiltelefon, er der noget galt med din mobil og en skal højst sandsynligt til reparation.
    Hvis dit SIM-kort ikke virker i anden (oplåst) mobil, er der noget i vejen med dit SIM-kort. Kontakt Telia for nyt SIM-kort, det koster dig ikke noget.
  • Slå 3G fra på din mobiltelefon.
  • Virker det stadig ikke, skal du ringe til kundeservice på 80 40 40 40, og oplyse:
    Hvornår problemet er opstået.
    Hvilken adresse du oplever det på.
    Hvor mange Telia numre der oplever det på adressen
    Vi skal gerne have min. tre eksempler på opkald der ikke er gået igennem. De må dog max. være tre dage gamle og skal indeholde: nummer på modtager, dato og tid.
  • Sluk og tænd mobilen.
  • Tjek om du har slået Flytilstand fra.
  • Tjek din dækning i venstre side af displayet, hvis du har lav dækning, kan du have problemer med at modtage opkald.
  • Hvis det kun er et nummer, du ikke kan ringe til, tjek om personen har spam filter/kalds blokering slået til.
  • Test dit eget og bed den der forsøger at ringe til dig, teste sit SIM-kort i en anden mobiltelefon, samt test et andet SIM-kort i din mobiltelefon.
    Hvis SIM-kort virker i anden mobiltelefon, er der noget galt med mobiltelefon og den skal til reparation.
    Hvis SIM-kort ikke virker i anden (oplåst) mobiltelefon, er der noget i vejen med SIM-kort, du skal kontakte udbyder for nyt SIM-kort.
  • Slå 3G fra på din mobiltelefon.
  • Virker det stadig ikke skal den der ringer til dig, fejlmelde det til sin udbyder.
  • Er det Telia der er udbyder, skal der ringes til kundeservice på 80 40 40 29, og oplys:
    Hvornår problemet er opstået.
    Hvilken adresse du oplever det på.
    Hvor mange Telia numre der oplever det på adressen.
    Vi skal gerne have min. tre eksempler på opkald der ikke er gået igennem. De må dog max. være tre dage gamle og skal indeholde: nummer på modtager, dato og tid.

Har du problemer med at en person bliver ved med at ringe til dig?
Det kan være irriterende og nogen gange direkte ubehageligt. Der er flere ting du selv kan gøre, Telia har desværre ikke mulighed for at spærre et indgående nummer til dig.

Det første du skal overveje er, hvor meget generer det dig. Er det kun en gang imellem eller er det ofte at personen ringer til dig. Hvis du bliver udsat for trusler eller andet over telefonen, er det en god ide at melde det til politiet.
Ønsker du ikke at melde personen, kan du ændre dit mobilnummer ved at ringe til kundeservice på 80 40 40 40.
Vi ændrer dit mobilnummer med det samme, det eneste du skal gøre herfra er at huske dit nye mobilnummer.

På nyere mobiltelefoner kan du aktivere noget der hedder spam filter/nummer blokering, det giver dig mulighed for at spærre et eller flere numre (så længe de ikke ringer med hemmeligt nummer). Du kan også spærre for sms´er og mms´er.

 

Har dit barn eller dine børn lige fået mobil, anbefaler vi at de følger nedenstående råd:

  • Giv aldrig dit nummer ud, hvis du ikke kender eller stoler på personen.
  • Er du i byen, og du møder en der gerne vil have dit nummer, så få hans/hendes i stedet.
  • Aftal med dine venner at de ikke må give dit nummer væk, uden du giver lov.
  • Lad være med at poste/oplyse dit nummer på Facebook, Twitter eller andre hjemmesider.
  • Vær generelt kritisk når du skal udlevere dit nummer.
  • Få udeladt nummer, så du ikke står på De Gule Sider/Krak, med navn og nummer. Det gør du ved at logge på Selvbetjening. Når du er logget ind, klik på Indstillinger - Optagelse telefonbog .

Hvis du ikke har et login til Selvbetjening, skal du sende en sms med teksten OPRET til 667. Så modtager du din adgangskode med det samme.

Hvis du har glemt din adgangskode, så send i stedet en sms med teksten PASSWORD til 667. Din nuværende adgangskode bliver sendt med det samme.

Ønsker du ikke at dine børn skal have mulighed for at kunne ringe til udlandet eller 90-numre ved et uheld? Du kan spærre for:

  • Opkald til og fra danske numre.
  • Opkald til udenlandske numre.
  • Opkald til 90-numre.
  • Indholdstakseret sms.

For at sætte en spærring på din mobil skal du logge på Selvbetjening. Når du er logget ind, klik på Indstillinger - Spærringer.

Hvis du ikke har et login til Selvbetjening, skal du sende en sms med teksten OPRET til 667. Så modtager du din adgangskode med det samme.

Hvis du har glemt din adgangskode, så send i stedet en sms med teksten PASSWORD til 667. Din nuværende adgangskode bliver sendt med det samme.

Mobilsvarer


Brug din mobilsvarer (telefonsvarer), når du ikke kan besvare et opkald, hvis din mobiltelefon er slukket eller du er udenfor dækning.

Vi har gjort det nemt for dig. Din mobilsvarer er nemlig allerede aktiveret, når du får din mobil fra Telia. Det samme gælder nummeret til din mobilsvarer, der på forhånd er lagt ind i mobilens hukommelse.

For at aflytte din mobilsvarer, skal du ringe på (+45)28184000 og følge guiden.

Du kan også finde opsætningsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Din mobilsvarer er allerede aktiveret, når du oprettes som Telia kunde.

Din mobilsvarer går som standard i gang når:

  • Mobilen ikke besvares (inden 15 sek.).
  • Mobilen er slukket eller uden for dækning.

For at ændre din mobilsvarer, skal du ringe (+45) 28 18 40 00 og følge guiden.

Gør følgende, hvis du ønsker at ændre længden for, hvornår din mobilsvarer aktiveres, eller om der skal viderestilles til andet nummer:

  • Log på Selvbetjening.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Viderestillinger.
  • Vælg hvornår du vil have opkald stillet videre til telefonsvareren.
  • Husk at klikke på Opdatér, når du har ændret indstillinger.
  • Log på Selvbetjening.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Telefonsvarer.
  • Vælg Telefonsvarer indstillinger.
  • Husk at klikke på Opdatér, når du har ændret indstillinger.

Med en personlig hilsen ved de, der ringer til dig, at de har ringet til den rigtige person.

For at oprette en personlig meddelelse skal du, ringe op til telefonsvareren på (+45) 28 18 40 00 fra din mobiltelefon.

Første gang du ringer, hjælper telefonsvareren dig med at vælge en adgangskode og indtale en personlig hilsen.

Har du mobilsvarer aktiveret og er i udlandet, er der et par ting du skal være opmærksom på.

Slukker du din mobil i Danmark inden du rejser, vil den blive registreret på dansk netværk, og du vil betale dansk takst, hvis nogle kommer i kontakt med din mobilsvarer.

Hvis du først slukker din mobil i udlandet, vil den blive registreret på udenlandsk netværk, og du vil betale udlandstakst, hvis nogle kommer i kontakt med din mobilsvarer. Det er først når du tænder din mobil i Danmark igen, den vil gå tilbage til at være registeret på dansk netværk.

Når din mobilsvarer er aktiveret og du er i udlandet, kan det blive en dyr oplevelse, hvis de der ringer lægger lange beskeder. Gør følgende, hvis du ønsker at de-aktivere din mobilsvarer:

  • Log på Selvbetjening.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Telefonsvarer.
  • Vælg Telefonsvarer indstillinger.
  • Husk at klikke på Opdatér, når du har ændret indstillinger

Viderestilling


Med viderestilling kan opkald til mobiltelefonen viderestilles til både fastnet- og mobiltelefonnumre eller til din telefonsvarer.

Som standard stilles videre til telefonsvareren, hvis:

  • Mobiltelefonen er slukket eller udenfor dækning.
  • Mobiltelefon er optaget.
  • Log på Selvbetjening
  • Klik på Indstillinger
  • Se hvilke Spærringer og Viderestillinger, der er aktive på din mobiltelefon netop nu.
  • Log på Selvbetjening
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Viderestillinger.
  • Vælg hvilke viderestillinger, der skal være aktive.
  • Husk at klikke på Opdatér, når du har ændret indstillinger

Viderestilling til din egen telefonsvarer er gratis, men du betaler alm. minuttakst for viderestillede opkald, hvis du stiller videre til et andet nummer.

Hvis du benytter viderestillinger til telefonsvareren, når du er i udlandet, skal du være opmærksom på, at her betaler du udlandstakster.

Banke på


Få automatisk besked, når du bliver ringet op midt i en samtale. Med "Banke På"-funktionen kan du trygt føre en samtale, mens du venter på, en anden skal ringe til dig.

Når Banke på slår til, vil du høre et lille bip i telefonen.

Besvarer du ikke det opkald som banker på, vil dette opkald efter 30 sek. automatisk blive viderestillet til telefonsvareren eller til et andet på forhånd angivet nummer. Servicen er gratis.

  • Log på Selvbetjening.
  • Vælg Indstillinger.
  • Du finder Banke på under Basis indstillinger. Her kan du til- eller afmelde servicen.
  • Husk at klikke på Opdatér, når du har ændret indstilling-

Du kan også taste *43# i din mobil. Ring op for aktivering.

  • Log på Selvbetjening
  • Vælg Indstillinger.
  • Du finder Banke på under Basis indstillinger. Her kan du til- eller afmelde servicen.
  • Husk at klikke på Opdatér, når du har ændret indstilling.

Du kan også taste #43# i din mobil. Ring op for de-aktivering..

E-mail på mobilen


De fleste nyere mobiltelefoner giver dig mulighed for både at modtage og sende e-mails. Det kan være en fordel, når man er på farten og ikke har adgang til sin computer.

Du kan finde opsætningsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Du kan også logge på selvbetjeningen og downloade opsætning fra selvbetjeningen:

  • Log på Selvbetjening i topmenuen.
  • Vælg din mobiltelefon i venstremenuen.
  • Vælg Opsæt og derefter vælg din specifikke mobilmodel.
  • Vælg at du skal have sendt en mail-opsætning.

Har du en smartphone som iPhone, HTC eller lign., skal denne opsættes manuelt for at modtage e-mails på din telefon. Hvis du ikke kan finde indstillingen i mobiltelefonens menu, er der hjælp at hente i manualen til din mobiltelefon eller på producentes hjemmeside.

Opdatering af mobil


Det er vigtig at holde din mobiltelefon opdateret, så du får mest ud af den. Softwareopdatering kan være tilføjelser af funktioner til din mobiltelefon eller rettelser af mobilens operativsystem.

Det er meget vigtig at din mobiltelefon er helt opladt, ved begyndelse af opdatering.

Giv din mobiltelefon tid til at arbejde, hvis du slukker eller genstarter din mobiltelefon før den er færdig med processen, kan du ødelægge softwaren på den.

Din mobiltelefon vil være længere tid om at starte op, efter en opdatering første gang.

Lav backup af dine filer på mobiltelefonen, da nogle opdateringer sletter alt.

Sådan tjekker du og opdaterer din Android mobil:

Vælg Hovedmenu - Indstillinger - Om telefon/Om enheden - Softwareopdatering - Opdater nu - OK/Download - Genstart - Færdig

Du kan også finde opdateringsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

  • Gå til Hovedmenuen
  • Her skal du finde Indstillinger
  • Under indstillinger vælger du Om telefon/Om enheden
  • Tryk på Softwareopdatering
  • Vælg Opdater
  • Din telefon vil nu advare dig, om at hvis du ikke er tilsluttet Wi-Fi at det kan koste dig penge at opdatere via mobilnetværk. Tryk OK for at gå videre.
  • En besked kommer frem, hvis der er opdatering. I beskeden står der version og størrelse af opdateringen. Tryk OK/Download for at gå videre.
  • Din telefon vil nu downloade opdateringen, og begynde at installere den.
  • Efter installationen er fuldført, skal du genstarte din telefon.
  • Din telefon er nu opdateret.

Sådan tjekker du om der er opdateringer til din Windows Phone 7-7.x

  • Gå til Program listen.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Opdatering af telefon.
  • Du kan nu læse på skærmen om der er nye opdateringer.

Du kan også finde opdateringsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

  • Tilslut din Windows Phone til din computer. Hvis Zune er installeret på din computer, vil det starte automatisk. Hvis det ikke starter, så åbn Zune manuelt (Zune er det program du bruger til at synkronisere din Windows Phone med). Har du det ikke, kan du finde det her.
  • Når Zune er åben og din Windows Phone er tilsluttet, skal du finde et ikon af en telefon neders til venstre i programmet, og klikke på den.
  • Du vil nu se et billed af din mobiltelefon, samt navnet på den.
  • Klik på Indstillinger øverst i programmet.
  • Under Indstillinger, vælg Opdater.
  • Zune vil nu søge efter opdateringer.
  • Er der opdateringer, og du vil opdatere, skal du klikke på Opdater nu.
  • Din Windows Phone vil nu begynde at opdatere.
  • Din Windows Phone genstarter muligvis flere gange. Opdateringen er først færdig når Zune skriver at opdateringen er gennemført.

Sådan tjekker du om der er opdateringer til din Windows Phone 8-8.x:

  • Gå til Program listen.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Opdatering af telefon.
  • Du kan nu læse på skærmen om der er nye opdateringer.

Du kan også finde opdateringsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Med Windows Phone 8, introducerede Windows, at man kan opdatere sin Windows Phone ved OTA. OTA betyder Over the Air, altså at du ikke behøver at tilslutte din mobiltelefon til computeren, men downloader opdateringen direkte ned på din mobiltelefon.

  • Gå til Program listen.
  • Vælg Indstillinger.
  • Vælg Opdatering af telefon.
  • Er der en opdatering klar – Tryk Download/Installer.

Med iOS 5, introducerede Apple at man kan opdatere sin iPhone ved OTA. OTA betyder "Over the Air", altså at du ikke behøver at tilslutte din mobiltelefon til computeren, men downloader opdateringen direkte ned på din mobiltelefon.

  • Gå til Indstillinger.
  • Vælg Generelt.
  • Vælg Software opdateringer.
  • Er der opdateringer, vælg Installer.
  • Når opdateringen er færdig, vil mobiltelefonen genstarte.

Du kan også finde opdateringsvejledning til netop DIN mobil i vores gør det selv guide her

Denne metode kan bruges i alle iOS udgaver:

  • Start iTunes. Har du det ikke, kan du finde det her
  • Tilslut din iPhone til computeren via et USB-kabel.
  • Vælg enheden i iTunes.
  • Klik på Resume.
  • Vælg Søg efter opdatering.
  • Er der opdateringer, vælg Overfør og opdater.
  • Når opdateringen er færdig vil din mobiltelefon genstarte.