Spørgsmål og svar om regningen

Spørgsmål og svar om regningen

Få svar på dine spørgsmål om regning


Du vil altid modtage den første faktura uanset beløbets størrelse. Herefter får du får først en regning, når den er over 250 kr. Det er ikke nødvendigvis hver måned, du får en regning fra os. Vi sender nemlig først regninger ud, når det samlede beløb er over 250 kr. Dog sender vi mindst en regning hver 3. måned.

Har du surfet på Internettet eller sendt/modtaget e-mails via din telefon, opkræves det her. Mange nyere telefoner har programmer, der automatisk henter opdateringer til telefonen, eller telefonen kan være sat op til at synkronisere mails automatisk. Disse opkoblinger som kan ske hvert 5. minut er ikke synlige på telefonen, og kan koste mange penge hvis man ikke har frit dataforbrug i sit abonnement. Bruger du din mobil i udlandet, vil denne type forbrug blive væsentligt dyrere end i Danmark.

Har du surfet på Internettet eller sendt/modtaget e-mails via din telefon i udlandet, opkræves det her. I udlandet er prisen på data væsentligt højere, og der opkræves en minimumstakst hver gang du kobler på Internettet. Hvis din telefon kobler på Internettet mange gange, men kun henter små mængder data, kan du samlet blive opkrævet en høj pris for en lille mængde data. Dette sker typisk hvis din telefon er sat op til at synkronisere mails, eller hente opdateringer ofte.

Services bestilt via SMS som f.eks. spil, ringetoner eller deltagelse i konkurrencer vil fremgå her. Det er muligt at tilmelde sig løbende modtagelse af nyheder, vittigheder og andet via internettet, der efterfølgende opkræves på din mobilregning.

Her opkræves der for afdrag på kreditaftaler, donationer til velgørenhed og rykkergebyrer.

"Opkald på internationale netværk" viser prisen for de opkald, du har foretaget og modtaget i udlandet. Husk at du betaler udlandstaksten for dem, der ringer til dig, når du er i udlandet. Personen, der ringer til dig, betaler almindelig takst.

Hvis du fx ringer til Oplysningen/118, koster opkaldet en anden pris end opkald til almindelige numre. Nogle servicenumre er momsfrie, f.eks. ved donationer. Få mere info om 90-numre på teleindu.dk.

Ja, der findes flere såkaldte gratisnumre. Det er for eksempel gratis at ringe til 112 og 114 samt Telias kundeservice. Opkald til gratisnumre fremgår ikke af din regning.

Du opkræves for den kommende måneds abonnement sammen med forbruget for den måned, der lige er afsluttet. På en regning opkræves du fx for forbruget i maj og forud for abonnementet i juni. Når din regning opgøres, vil dit forbrug altid blive opkrævet for en hel regningsperiode ad gangen, typisk fra den første til den sidste dag i en måned.

Hvis du ændrer dit abonnement, kan du få en regning, der dækker en periode, hvor du ikke har haft det pågældende abonnement. Dette er fordi vi opkræver abonnementet forud. Hvis det sker, bliver du automatisk krediteret på den efterfølgende regning, som også kan indeholde en efteropkrævning af et nyt abonnement.

Hvis du har Forbrugskontrol på dit nummer og har nået din grænse, bliver din telefon spærret for alt udgående forbrug, også fri tale og fri SMS. Hæv grænsen for Forbrugskontrol, så genåbnes telefonen kort efter. Manglende betaling kan også være en årsag til spærring af dit nummer.

Forbrug, der er inkluderet i dit abonnement, kan du ikke se på regningen. Vi viser ikke taletid, sms, mms og data, som er inkluderet i dit abonnement. Hvis du fx har 3 timers fri tale inkluderet, viser vi kun opkald udover de 3 timer.

Du kan løbende se hvor meget du har brugt af din taletid, data og sms på selvbetjeningen eller i vores Selvbetjenings app til smartphones. Denne kan du downloade i App store, Google Play eller Windows Phone Store.

Telia har sendt denne SMS for at informere dig om, at betalingsfristen på din regning er overskredet. Du bliver ikke opkrævet et rykkergebyr for denne SMS. Benyt evt. selvbetjeningen på telia.dk for at betale din regning. Hvis du har betalt din regning til tiden, så kan den være indbetalt på forkert konto, eller mangle informationer så Telia kan se hvem der har indbetalt. Tjek evt. med din bank eller kontakt kundeservice.

Du kan løbende se hvor meget du har brugt af din taletid, data og sms på selvbetjeningen eller i vores Selvbetjenings app til smartphones. Denne kan du downloade ved at sende en sms med teksten "SELVBETJENING" til 1231 (alm. sms-takst).

Du kan med fordel betale dine girokort via netbank, eller tilmelde dig Betalingsservice hurtigt og nemt. Du kan også vælge at betale din regning direkte på telia.dk uden ekstra gebyr. Dette gør du ved at logge på selvbetjeningen og vælge Regning og forbrug.

Hvis du betaler din regning direkte på telia.dk, vil din telefon automatisk blive genåbnet indenfor 1 time. Dette gælder kun ved betalinger foretaget via telia.dk selvbetjeningen.

På nogle ældre abonnementer er der opkaldsafgift. Det betyder at når du gennemfører et opkald, pålægges der en opkaldsafgift. Det regnes også for et opkald, når det besvares af modtagerens telefonsvarer.

Hvis du ringer op, men der er optaget eller opkaldet ikke bliver besvaret, pålægges der en opkaldsforsøgsafgift.

Køber du en indholdstakseret sms koster den det, der er angivet i den pågældende annonce, når du bestiller den indholdstakserede sms. Det kan være, at du deltager i en konkurrence, køber ringetoner eller abonnerer på en daglig nyheds-sms. Du betaler både for den sms du sender for at bestille servicen, samt for den sms du modtager med indholdet af servicen.

Så snart dit nummer bliver lukket hos Telia vil adgangen til selvbetjeningen også blive lukket.

Det afhænger af hvilken type kald du har foretaget. Normalt vil et opkald til et dansk nummer foretaget i Telias net blive opdateret på din regningsstatus inden for 1 time. Har du foretaget kaldet uden for Telias net kan der gå op til 24 timer inden kaldet bliver registreret på din forbrugsstatus på nettet.

Har du sendt en sms, kan der gå op til 24 timer inden du kan se det på din forbrugsstatus. Har du foretaget et kald/sendt en sms i udlandet eller har du modtaget et kald/en sms i udlandet, kan der gå op til 31 dage, før kaldet bliver opgjort på din regning.

Når du sender sms fra udlandet, vil der stå 28187000 på regningen som modtagernummer. Dette skyldes, at modtagernummeret ikke overføres fra den udenlandske operatør. Nummeret 28187000 henviser til Telias sms-central.

Når vi modtager en indbetaling, hvor beløbet er nogle øre mindre end regningen foretager vi en afrunding.